منتظران قائم آل محمد

مذهبی _علمی است

منتظران قائم آل محمد

مذهبی _علمی است

چرا بعضی‌از مومنین به سختی می میرند؟

شنبه, ۴ دی ۱۳۹۵، ۰۳:۰۱ ب.ظ

در سختى و آسانى جان دادن اصلى کلّى وجود ندارد که مۆمن راحت جان مى‏دهد و غیرمۆمن با سختى. بسیارى از مۆمنین هستند که لطف خداوند شامل حالشان مى‏ شود و بعضى گناهانشان به واسطه سختى جان کندن جبران مى‏ شود کما اینکه فرمایش امام هادى(علیه السلام) نیز به این موضوع دلالت مى‏ کند «مرگ آخرین مهلت است براى تو که گناهانت را از خود بزدایى و خویش را از بدى‏ها پاک‏سازی کنی». با اینکه شخص مۆمن از دنیا مى‏رود، ولى این نحو جان دادن براى آن است که پاک رحلت کند و پاک وارد جهان آخرت شود و به تعبیرى اصلاح شود.


✅پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می‌فرماید: «المَوتُ کَفارةٌ لِذُنوبِ المُۆمِنینَ.» مرگ (و سختی‌های آن) سبب جبران گناهان مۆمنین است.


📚 بحارالانوار، ج6، ص151



🔴🔹مرگ برای مومن با کافر چه فرقی دارد؟ 


✅ امام جواد (ع)فرمودند: از علی بن الحسین (ع) سوال شد که مرگ چیست ؟


در پاسخ فرمودند:مرگ برای شخص مومن همچون دور افکندن لباس چرکین وبرداشتن بندهازنجیرهای سنگین وتبدیل آنها به بهترین و خوشبو ترین لباسها و راحترین مرکبها و بی ترس ترین خانه هاست.و برای شخص کافر همچون دور افکندن لباسهای فاخر و نقل مکان نمودن از منازل نزدیک و بی ترس و تبدیل آنها به چرکترین و خشنترین لباسها و دور افتاده ترین خانه ها و بزرگترین عذابهاست.


📚معانی الاخبار،شیخ صدوق.ص ۲۸۹.


  • علی پورحسین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی